Wednesday, September 28, 2011

hrmm aurat seorg muslimah...

Wahai Asma’ sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini, seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya.” [HR Abu Dawud
huuu pertama2 sekali sy bukanlah calon ustazah pilihan yg pandai bab2 agama ni.huhuhu.tp dpd pemerhatian sendiri n kdg2 rase xbest bile nampak wanita muslimah ni suka2 hati pakai tudung on off.hati panasss.huuuu.tp xberani nak tegur.so kite tegur dlm blog jela ye.hehehe.sy pun bukanla org baik mane pun tp kite sesama muslim kan elok tegur menegur ni utk kebaikan bersama.:D no offense k.byk kategori ni.huhu..ini antara contoh2nye ye :P

  • pakai tudung tp pakai baju lengan pendek n baju ketat.haiihhhh.bukan menutup aurat namanye tu dik oiii.
  • klu org bukan muhrim dtg ke rumah,x tutup aurat.aikk ade ke dlm quran or hadis ckp dlm umah xyah tutup aurat klu ade lelaki bukan muhrim?
  • pegi jln or g mane2 dah ok dah tapiii g mandi manda kat tempat public tak pakai tudung plak dah..aiyooo,sedih la tgk :(
  • hrmm lgi klu ade abg ipar or adik ipar,die bukan muhrim kite tau.kite wajib tutup aurat kite depan die.so tlglaaa jaga aurat kite.1 helai rambut 100 dosa kite dpt klu org tgk.cubala kire rambut kite banyak mane yang.sedey sedey..
nota kaki : ini peringatan utk diri sendiri gak sbb sy jgk manusia biase .hehe.so ladies jom sama2 tutup aurat k!! :)

kan manis bile menutup aurat begini


so sweet kan wardina.ayuuu sgt!!


0 comments:

 
blog design by suckmylolly.com